DEVAM:
17. Orucun Kazasını Veya Kefaretini Gerektiren Haller
وَحَدَّثَنِي
عَنْ
مَالِكٍ،
عَنِ ابْنِ شِهَابٍ،
أَنَّ عَبْدَ
اللَّهِ بْنَ
عَبَّاسٍ
وَأَبَا
هُرَيْرَةَ
اخْتَلَفَا
فِي قَضَاءِ
رَمَضَانَ،
فَقَالَ
أَحَدُهُمَا :
يُفَرِّقُ
بَيْنَهُ.
وَقَالَ
الآخَرُ : لاَ
يُفَرِّقُ
بَيْنَهُ. لاَ
أَدْرِي
أَيَّهُمَا
قَالَ :
يُفَرِّقُ
بَيْنَهُ.
İbn Şihab'dan:
Abdullah b. Abbas'la Ebu Hureyre kazaya kalan Ramazan oruçlarının sürekli olarak
mı, yoksa aralıklarla da tutabileceği konusunda ihtilafa düştüler. Biri
«aralıklarla tutulabilir», diğeri «aralıksız tutulması lazımdır» dedi. Fakat
hangisinin «aralıklı», hangisinin «aralıksız» dediğini hatırlamıyorum.